Sunday, November 20, 2011

#28 - Spicy lentil hotpot

Spicy lentil hotpot, pg.23

I still say.. I have gone nuts!!! By Sunday midday, I had cooked three different meals, as well as baked two trays of muffins and some bread! LOL! AND, I also did 4 loads of laundry!

I have been avoiding this recipe.. eeeek! Lentils.. they scare me. Fortunately my lovely friend Hippu wrote about lentils in her blog and that made feel a bit more comfortable about cooking them. Glad I did, too, as this food was AMAZING! It was so delicious. Pumpkin and potatoes were nice and soft so I could eat them even with my braces. Yummy! We ate this with some chicken that I cooked in a bag in the oven.

Siis ihan oikeasti.. minä olen mennyt aivan sekaisin! Tänään sunnuntaina, olin puoleen päivään mennessä laittanut kolme eri ruokaa, leiponut kaksi pellillistä muffinsseja ja leipääkin vielä! Hih! JA, niiden lisäksi vielä 4 koneellista pyykkiä!

Olen yrittänyt vältellä tätä reseptiä.. iiiik! Linssit on minusta niin pelottavia. Onneksi ihana ystävä Hippu kirjoitti blogissaan linsseistä ja sen jälkeen ne ei tuntuneet niin pelottavilta enää. Hyvä niin, sillä tämä ruoka oli kertakaikkiaan ihanaa! Minä se kyllä niin tykkään kurpitsasta. Ne ja perunat oli niin ihanan pehmeitä että minäkin pystyin syömään jopa näiden rautojen kanssa. Tätä ruokaa kyllä tehdään uudelleenkin! Me syötiin tätä kanan kanssa, minkä laitoin uunissa pussissa.

2 comments:

  1. Herranjestas, oletpa tosiaan tainnut mennä vähän sekaisin, hihii. Minä se en jaksa itselleni paljon kokkailla, kun ukko on vieläkin Intiassa, ja teen hehtaariannoksia yhtä ruokaa, jota syön sitten monta päivää... Nyt on taas vuorossa makaroonilaatikko. :-D

    Kiva että tykästyit linsseihin. Ainakin ne on tosiaan pehmeitä, että sinäkin pystyt niitä syömään.

    ReplyDelete
  2. well lentils are our staple food in India, Ilove them send me the recipie dearr

    ReplyDelete