Thursday, April 26, 2012

S2 - #68 Fruit Mince Pies

Fruit mince pies, pg.42

Oh my, I made these! I still think it is unbelievably scary to try work with pastry.. especially to roll and cut circles etc. Eek! This was the last baking recipe that I had left in this book and as I really wanted to bake, it was time to face my fears. I had a jar of fruit mince in the cupboard (had saved it for these), but I decided to go with a different filling after all, since I am not a big fruit mince fan. I had a can of pears in the cupboard, so I mashed that and mixed together with some sultanas, cinnamon and a bit of sugar. I was sure that these would not hold together or the filling would leak out. I was soooo surprised that they look so nice! Yippee!!!

Huiiiiiih! Minä tein piirakoita.. siis, ihan oikeita täytettyjä piirakoita. Hihii! Minusta on ihan hirmuisen pelottava leipoa tällaisia, koska taikina pitää kaulia tasaiseksi ja tarpeeksi isoksikin vielä ja sitten siitä pitää leikata pyörylöitä jne. iiiiiik! Tämä oli minun viimeinen tekemätön leipomisohje tässä kirjassa, ja kun minua halutti leipoa, niin pakko oli uskaltaa. Minulla oli purkillinen sitä fruit mince seosta kaapissa, mutta kun en siitä erityisemmin tykkää, päätinkin tehdä eri täytteen. Täytteeseen tuli mössättyä päärynää, rusinoita, kanelia ja sokeria. Minä olin ihan varma ettei nämä pysy koossa tai että täyte valuu ulos, joten olin tosi yllättynyt kun näistä tulikin näin kivoja! Jippii!!! Ne vielä maistuivatkin hyvältä. Nam!

3 comments:

  1. En olis kyllä itsekään osannut tehdä kauniimpia. Näyttävät niin hyvältä.Pirkko.

    ReplyDelete
  2. Olet sinä kyllä vaan niin taitava! Aloitatko nyt uuden kirjan, kun leipomisohjeet on loppu? ;-)

    ReplyDelete
  3. Minä onneton oon tehnyt jo aika monta leipomisreseptiä muistakin kirjoista. Hihii! Ajattelin, että jos joskus tulee se tilanne että olen jokaisesta kirjasta leiponut kaikki ohjeet, niin sitten nappaan jonkun toisen keittokirjan hyllystä ja alan leipomaan siitä, mutta jatkan normaaliruokien tekoa silti näistä kirjoista. Minulla taitaa olla kaksikin eri muffinssikirjaa hyllyssä!

    ReplyDelete